Intézményünkről

30 éve az alig évesekért

Intézményünket a Magyar Tudományos Akadémia tartja fent (lsd.: “Aktualitások” menüpont.).
Az intézmény típusa: közös igazgatású, többcélú intézmény: bölcsőde, óvoda.
Az intézmény vezetője: Hajnal Margit Hajnalka
Az intézményvezető-helyettes: Erdészné Barna Erzsébet
Az intézmény vezetője és vezető- helyettese előzetes megbeszélés alapján, bárkit szívesen fogad. Időpontokat egyeztetni a honlaponunkon feltüntetett elérhetőségeken lehet.
Gazdasági szervezet vezetője: Jegenyei Viktória
Az intézményben működő szülői érdekképviseletet a Szülői Szervezet elnök: Szabadits  Eszter látja el.  Elérhetősége: helyben, szokásos módon van feltüntetve.

Rövid ismertető:
Intézményünk 30 éve áll a gyermekek szolgálatában.
Zöldövezeti, egészséges levegőjű környezetben, a Rózsadomb egyik legszebb részén található.
Jelenleg 3 óvodai és 3 bölcsődei csoporttal rendelkezünk.
Hangulatos, kültéri játékokkal teli kertünk pancsolóval, ősfákkal és nagy területtel várja a kicsiket.
Tágas, napos, jól felszerelt szobáink igazodnak a gyermeki szükségletekhez.
A néphagyomány őrzésén alapuló pedagógiai programunkat projekt jellegű tervezéssel valósítjuk meg.
Nevelői közösségünk nagy hangsúlyt fektet a tehetségek gondozására, fejlesztésére.

Nevelési hitvallásunk: “Minden gyermek abban fejlődik a legjobban, amiben jól érzi magát.”


Ahogy mi nevelünk

Tudás. Szeretet. Kreativitás.

A nevelőtestület gyermekközpontú, hivatását szívből szerető, magasan képzett, kreatív, lendületes szakemberekből áll.
A projektmódszer során a pedagógus szerepe nem csupán a hagyományos módon alakul. Ez a szerep kibővül a bevonható partnerek (gyerekek, óvodapedagógusok, gondozónők, dajkák, szülők, társintézmények), illetve a feldolgozandó témák tág körével.
A pedagógusszerep módszertani szempontból sokkal konstruktívabb, hiszen részben átengedi a gyermekek számára tevékenységeik megszervezését, lebonyolítását, irányítását, ellenőrzését, tehát indirekt hatásrendszerrel dolgozik.

“A nevelőnek tehát az a dolga, úgy mutassa meg a világot a gyermeknek, hogy saját érdeklődésével a gyermeket a közös felfedezésre csábítsa” (Gerő Zsuzsa)


Óvodai fakultáció

A pedagógiai programunkhoz illesztve, a gyermek egyéni sajátosságaihoz és fejlettségéhez igazodó, játékos fejlesztő tevékenységek:

A programba beépítve:

  • játékos múzeumpedagógiai tevékenységek az évkör mentén, jeles napokhoz, eseményekhez kapcsolva
  • néptánc, a projektek tematikája szerint
  • könyvtárlátogatás
  • beszédfejlesztés
  • fejlesztőpedagógia
  • tehetségfejlesztés

Választható tevékenységek:

  • mozgásfejlesztésen belüli lehetőségek:
    • úszás
    • játékos mozgásfejlesztés, melynek fő fejlesztési vonala: a lábboltozat és testtartás/gerinc (Természetesen a mozgásfejlesztés nem pótolja és nem helyettesíti a szükséges gyógytornát!)
    • komplex téri, orientációs fejlesztés, euritmia
    • logikai és problémamegoldást segítő: sakk és gombfoci

       


Dokumentumok

Az intézmény nyilvános szakmai dokumentációi megtekinthetők előzetes megbeszélés alapján, helyben szokásos módon, a vezető irodájában illetve Erdészné Barna Erzsébet intézményvezető-helyettesnél.

Nyitvatartás: 7.30-17.30.
A nevelési, gondozási év: szeptember 1- augusztus 31-ig tart.
A nevelési év rendje: a Különös közzétételi lista c. dokumentumban található.